Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz dyrektywy 95/46/WE ("RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku. Szczegóły znajdują się tutaj.

Zamknij
  

Sitting on a goldmine? When business turns your bread and butter07.11.2019 10:21

W dniu 7 listopada 2019 roku w Powiatowym Centrum Kształcenia Zawodowego w Łańcucie odbyły się ekonomiczne warsztaty dydaktyczne organizowane przez Zespół Szkół nr 3 im. Mikołaja Kopernika w Łańcucie.

Spotkanie uczniów szkół ponadpodstawowych powiatu łańcuckiego poprzedzało finał IV Powiatowego Konkursu Matematycznego w języku angielskim „I love numbers”. Warsztaty anglojęzyczne zatytułowane „Sitting on a goldmine? When  business turns your bread and butter” przeprowadzone zostały przez mgr Magdalenę D. Suraj, pracownika Katedry Rynków Finansowych i Finansów Publicznych, Instytutu Ekonomii i Finansów UR.

W trakcie spotkania w kilkudziesięcioosobowej grupie uczniów oraz ich nauczycieli - opiekunów podejmowane były tematy związane z przyszłą wartością pieniądza oraz znaną maksymą, że „dolar dziś jest wart więcej, niż dolar jutro”. W trakcie warsztatów uczniowie przypomnieli sobie czym są pieniądze jak również odtworzyli ewolucję pieniądza od najstarszych dziejów do dnia dzisiejszego. Liczyli różne stopy procentowe udowadniając, że rodzaj wykorzystanej stopy dostarcza innych informacji, w zależności od potrzeb i okoliczności prowadzonej działalności gospodarczej. Uczniowie przekonywali prowadzącą warsztaty dlaczego oprocentowanie składane jest lepsze od prostego, a także dlaczego kapitalizacja odsetek może mieć znaczenie w kontekście przyszłej wartości zainwestowanego kapitału. Na koniec młodzież dowiedziała się czym są annuity i jak mogą się przydać w prowadzeniu biznesu lub po prostu w codziennym życiu. 

Warsztaty dydaktyczne stały się okazją dla młodzieży do podzielenia się swoją dotychczasową wiedzą oraz praktycznymi umiejętnościami w zakresie zastosowania matematyki w finansach. Był to czas wymiany informacji, wrażeń i pozytywnej atmosfery pomiędzy przedstawicielami dwóch szczebli edukacji formalnej. 

Trzymamy mocno kciuki za powodzenie młodych ekonomistów w finale konkursu. Powodzenia!

 

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow